Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=a15aed4118a1a1b3b087af9c2bc3892dTwoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


szarpie, zgrzyta selespeed prosze o pomoc w zdiagnozowaniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 8:23 pm    Temat postu: szarpie, zgrzyta selespeed prosze o pomoc w zdiagnozowaniu Odpowiedz z cytatem

Koledzy mam pytanie odnosnie skrzyni biegów selespeed. Wiem ze temat byl niejednokrotnie podejmowany ale po przeczytaniu chyba wszystkich postów odnosnie selespeeda nie natrafilem na moj przypadek. a jesli przeoczylem to prosze nie denerwujcie sie. Rzecz tyczy sie Alfa Romeo 156 2.0 2000r. chyba staryszy model selespeeda bo po recznej zmianie biegów w pozycji CITY wylacza sie ten tryb. Od okolo 2-3 tygodni a ostatnio coraz bardziej uciazliwe stalo sie szarpniecie przy zmianie biegu z 1 na 2 i na 3 (tak samo jest przy redukcji z 3 na 2) nieraz szarpnie tak mocno ze az strach bierze. Przy zmianie na 4 i 5 wszystko jest wporzadku zmienia delikatnie i spokojnie. Dzisiaj zaobserowowalem kilka razy ze przy zmianie z 1 na 2 zgrzytneło tak jakby nie wysprzeglio do konca:) Olej do pompy sprzegła jest na max a nawet troche powyzej. Dodam ze czytalem gdzies o filtrach przy tej pompie ze powinno sie wymienic taki filtr co jakis czas ale w którym miejscu on jest?Smile Proszę pomorzcie co moze oznaczac takie szarpanie i czy jest taki filtr przy tej skrzyni:) Pozdrawiam
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adamo



Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: zawiercie

PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
...Dzisiaj zaobserowowalem kilka razy ze przy zmianie z 1 na 2 zgrzytneło tak jakby nie wysprzeglio do konca:)

sprzęgłem i skrzynią steruję komputer, wygląda na złą synchronizację tych dwóch elementów i tu potrzebna jest wizyta u diagnosty z komputerem (z tego ci się orientuję diagnostykę skrzyni selespeed można zrobić tylko examinerem co wiąże się z wizytą w serwisie) lub poprostu pada Ci sprzęgło. Tak czy inaczej sam raczej problemu nie rozwiążesz. ... i nie ma żadnego filtra...
pozdro
_________________
156 2,0TS SELESPEED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Wto Lis 04, 2008 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a wiec mowisz adamo ze to moze byc zła synchronizacja? hmmm ciekawe ile moze kosztowac ponowne ustawienie synchronizacji bo ponoc wszelkie naprawy przy tych skrzyniach nie naleza do najtanszych:D no wlasnie z tym zgrzytaniem to tez mi sie wydaje ze cos sprzeglo strajkuje ale jesli tak to powinno byc coraz gorzej az padne całkiem? czytalem ze z tymiana sprzegla w selespedzie nie ma wiekszego problemu i wymienia sie tak jak w kazdej innej manualnej skrzyni?? Orientujecie sie koledzy gdzie w okolicy rzeszowa mozna znalesc szpeców od sprawdzenia tego i ewentualnej naprawy:)
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adamo



Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: zawiercie

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli chodzi o podpięcie pod examiner to ja u siebie w Fiacie płace 100zł i w tym robią całą diagnostykę i ewentualnie kasują błędy, jednak nie polecam. już 2 razy udowodnili że raczej nie kumają o co chodzi w tym samochodzie a już o tej skrzyni nie wspomne. pozostaje warsztat specjalizujący się w alfie no albo serwis alfy. sprzegło jest identyczne jak w manualu jest tylko sterowane hydraulicznie. raczej nie czekałbym aż całkiem padnie Ci sprzęgło bo to zgrzytanie to nie sprzęgło tylko zębatki w skrzyni a to już poważna sprawa
pozdro
_________________
156 2,0TS SELESPEED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariusz827



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 198

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę czekałem na wypowiedzi kolegów od asb, wiec skoro same gdybanie (nie czepiam się, asb to po prostu kuźnia niespodzianek) to się wypowiem.

Szarpanie przy zmianie biegów jest spowodowane zużyciem tarczek koszy biegów (koszt to zestaw tarczek i przekładek). Z czasem będzie to postępowało (zużycie - nic nie jest wieczne).

Jakie wyjście ?
Jeździć, aż się rozsypie (przestanie jeździć). Nie wiem, jaką technologię zastosowali w AR, ale często brak wstecznego jest początkiem końca Sad
Naprawić, ale niestety trudno jest trafić na dobry zakład naprawiające te "wyjątkowe" samochody. Polecam SAMKO - Wa-wa (tam kupowałem części do skrzyni w moim R827, naprawiałem sam) ewentualnie jest jakaś firma pod Poznaniem, chyba raczej fachowcy, chociaż jak znam życie, AR ma swój własny patent i lubią się wyróżniać z motłochu (amerykany, Hondy etc.)


pozdr

Mariusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Własnie u mnie jest tak ze ostatnio szaprało bardzo a dzisiaj juz bylo spokojnie nawet przy mocniejszym dodaniu gazu ale jak pisze mariusz 827 to chyba bedzie to bo czasami mam problem z wrzuceniem wstecznego mianowicie musze najpierw wrzucic 1 i ruszyc do przodu chociaz o poł metra i pozniej wsteczny wksakuje z takim mocniejszym szarpnieciem. Moja alfa ma juz przejechane ponad 220 000 tys. wiec jesli nic nie bylo robione wczesniej to i tak ładnie wytrzymaly te podzespoły. Ciekawi mnie koszt tych tarczek i przekładek bo jesli nie bylo by problemu z wymiana to zrobi to moj tata który jest mechanikiem takze odpadły by koszta robocizny chyba zeby jak wspomniales o patencie alfy nie wymyslili czegos czego normalny smiertelnik nie bedzie wstanie naprawic. Narazie pozostaje mi jazda z taka skrzynia do konca listopada bo wspomniany mechanik znajduje sie zagranica a sam nie bede sie za to brac ale dobrze bylo by poznac cene to chociaz mialbym czas nastawic sie psychicznie na pewnie niemaly wydatek;) mam nadzieje ze nie rozkraczy sie podczas jazdy:) a jescze jedno pytanko... czy bedzie potrzebne demontowanie tej pompy od sprzegła jesli tak to czy pozniej nie bede miec problemow z montazem i poprawnym jej funkcjonowaniem?
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariusz827



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 198

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 7:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ceny części nie porażają. 3 lata temu zapłaciłem za komplet tarczek jednego kosza (te, które były spalone (czyt. wytarte)) + komplet uszczelek i o-ringów około 300 zeta - więc śmieszna cena. W koszu ze spalonymi tarczkami o-ringi było poprzecierane, a ponieważ w zestawie znajdowały się wszystkie to prawie wszystkie wymieniłem (z wyjątkiem tych na akumulatorach ciśnienia, czego potem żałowałem).

pozdr.

Mariusz

PS.
Dobrze, że masz ojca mechanika. Przynajmniej nie zrobi Cię z konia Smile (jak to czasem bywa).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Czw Gru 25, 2008 11:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy odgrzewam temat ponieważ bede brać sie za wymiane tych tarczek koszy biegów wiec moje pytanie... w którym miejscu skrzyni biegów się znajduja? Czy to nie jest czasem zwane w manualu łożysko sprzegłowe?
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Nie Gru 28, 2008 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze ze forumowicze jeszcze świetują i nie maja czasu zeby odpisać na nurtujące mnie pytanie:) Ciekawi mnie również jak wyglada sytuacja przy rozbieraniu skrzyni selespeed czy trzeba demontowac pompe sprzegła czy wystarczy tylko odłączenie wszystkie czujniki. Jesli pisze troche nie po polsku to sorry koledzy ale nie jestem expertem w tych sprawach:)
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Nie Gru 28, 2008 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze ze forumowicze jeszcze świetują i nie maja czasu zeby odpisać na nurtujące mnie pytanie:) Ciekawi mnie również jak wyglada sytuacja przy rozbieraniu skrzyni selespeed czy trzeba demontowac pompe sprzegła czy wystarczy tylko odłączyć wszystkie czujniki. Jesli pisze troche nie po polsku to sorry koledzy ale nie jestem expertem w tych sprawach:)
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Selespeed156



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 153
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Gru 29, 2008 3:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gregor2208 napisał:
Koledzy odgrzewam temat ponieważ bede brać sie za wymiane tych tarczek koszy biegów wiec moje pytanie... w którym miejscu skrzyni biegów się znajduja? Czy to nie jest czasem zwane w manualu łożysko sprzegłowe?

Witam.Nie wiem o co chodzi z tymi tarczkami koszy biegów ,nic takiego o ile jest mi wiadomo w tej skrzyni nie występuje.Skrzynia budową i zasadą działania nie rozni sie od manualnej (oprócz aktywatora ) Odnośnie wyciągniecia skrzyni z auta to najlepiej wczesniej zdemontować aktywator z niej ,idealny do tego dostęp bedzie od gory po zdjęciu półki na akumulator ,trzymają go 3 śruby dwie to 6 i jedna 8 .Robiąc tak nie będziesz musiał rozpinać przewodów cisnieniowych od pompy.Dalszy demontaż jak w zwykłym manualu :półoś,rozrusznik,śruby pomiędzy silnikiem i obudową sprzęgła i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za odpowiedz. Czyli jeżeli w tej skrzyni nie ma niczego takiego to o czym pisał mariusz827 >Szarpanie przy zmianie biegów jest spowodowane zużyciem tarczek koszy biegów (koszt to zestaw tarczek i przekładek). Z czasem będzie to postępowało (zużycie - nic nie jest wieczne).< Ale moze nie ma co tego wałkowac bo jak rozbiore skrzynie to sie przekonam.
Odnosnie demontowania aktywatora w sposob opisany przez Ciebie po ponownym zamontowaniu skrzyni przykrecam aktywator i ma działac jak wczesniej:) Własnie to mnie interesowalo bo przeczytałem kiedys ze gdyby doszło do rozczelnienia przewodów cisnieniowych przy aktywatorze to tylko ASO:/
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zorrn



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 3
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 2:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znajdz kogos z examinerem lub alfadiagiem. moze wsytarczy zwykla regulacja docisku sprzegla i re-kalibracja.
a po kazdym demontazy aktywatora konieczna jest kalibracja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariusz827



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 198

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 7:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Selespeed156 napisał:
Gregor2208 napisał:
Koledzy odgrzewam temat ponieważ bede brać sie za wymiane tych tarczek koszy biegów wiec moje pytanie... w którym miejscu skrzyni biegów się znajduja? Czy to nie jest czasem zwane w manualu łożysko sprzegłowe?

Witam.Nie wiem o co chodzi z tymi tarczkami koszy biegów ,nic takiego o ile jest mi wiadomo w tej skrzyni nie występuje.Skrzynia budową i zasadą działania nie rozni sie od manualnej (oprócz aktywatora ) Odnośnie wyciągniecia skrzyni z auta to najlepiej wczesniej zdemontować aktywator z niej ,idealny do tego dostęp bedzie od gory po zdjęciu półki na akumulator ,trzymają go 3 śruby dwie to 6 i jedna 8 .Robiąc tak nie będziesz musiał rozpinać przewodów cisnieniowych od pompy.Dalszy demontaż jak w zwykłym manualu :półoś,rozrusznik,śruby pomiędzy silnikiem i obudową sprzęgła i tyle.


Nie napisałem, że znam się na skrzyniach asb od AR !
Oczywiście jest możliwe, że genialni inżynierowie od AR wymyślili jakiś paten inny, niż na całym świecie (brak tarczek).
Jeśli chodzi o mechaniczną stronę abs, to wałki, koła zębate etc. wyglądają podobnie jak w normalnej skrzyni. Kosze z tarczkami załączają poszczególne biegi, a są sterowane z płyty sterującej lub/i elektrozaworami.
Szarpanie na 1-szym i 2gim biegu w/g mnie oznacza częściowo wytarte tarczki (większy luz w koszu objawia się szarpnięciem, bo ciśnienie sterujące musi być wyższe niż zwykle). To, że nie szarpie na wyższych biegach, spowodowane jest tym, że biegi 1 i 2 są używane w większych obciążeniach niż te wyższe (ruszanie spod świateł, wyprzedzanie z pedałem w podłodze etc.).

To tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia.

I jeszcze jeden objaw, który wskazuje na oczywistą przyczynę: dłuższa chwila reakcji po przełączeniu z R na D (i odwrotnie) spowodowana jest niskim stanem oleju.

pozdrawiam nowo rocznie

Mariusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bubu321



Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 1306
Skąd: wroclaw

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 12:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie tylko examiner, Alfadiag widzi ten model i obsługuje skrzynie.
- inne znane programy diagnostyczne to FiatDiag oraz Launch x-431.
_________________
AT 156 TS 2.0 '99 M1.5.5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom