Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=7744ab594870eba1bcd10199d465d2eeTwoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


[2.4 JTDM CF4] Motor Control System Failure

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mic327



Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 2

PostWysłany: Nie Lis 19, 2017 3:48 pm    Temat postu: [2.4 JTDM CF4] Motor Control System Failure Odpowiedz z cytatem

Siemka, przewałkowałem już chyba cały internet w poszukiwaniu informacji. Bo jak dobrze wiadomo to dość powszechny problem. Jednak mam kilka pytań. :X Historia w skrócie:
Zaczęło się od tego, że check zapalał się czasami i czasami potrafiła alfa zgasnąć. Skończyło się na tym, że nie chciała w ogóle odpalić, a jak odpaliła to gasła od razu.

Wymieniłem czujnik położenia kątowego wału korbowego. Pomogło tylko na trudne odpalanie.
Wyczyściłem regulator ciśnienia paliwa. To pomogło na gaśnięcie samochodu. W między czasie wyczyściłem początek dolotu, klapę gaszącą, EGR, czujnik ciśnienia doładowania. Wszystko było konkretnie zalepione poza EGR'em. Sprawdziłem gumowe węże od dolotu, założyłem nowego overboosta, nowy filtr paliwa i powietrza, nowe przewody do gruszki. Dodatkowo ewidentnie jest uszkodzony zawór na zbiorniku podciśnienia, bo nie działa także klapa gasząca. Ale pominąłem ten zbiornik i jak podpiąłem przewód do trójnika koło vacuum pompy to klapa się zamyka, a sztanga się rusza. Co nie zmienia faktu że więcej niż 3.5k nie kręci. Diagnostyka pokazuje P0101, P0638, P0047, P0489. Co ciekawe EGR się otwiera jak się go podłączy na "sztywno" do akumulatora. A błąd P0101 jest nie aktywny, a tylko zapisany.

Podejrzewam, że pewnie jest do wymiany czujnik ciśnienia doładowania albo przepływomierz. W MES trochę wariowała ilość powietrza zmierzona w porównaniu do oczekiwanej. W trakcie sprawdzania kilka razy na luzie wykręciłem więcej niż 3.5k obrotów ale mi zgasł potem samochód. Dodatkowo wydaje mi się, że pedał hamulca jest zbyt miękki. Może pompa vacuum się kończy? Turbo pluje trochę olejem, ale nie miałem żadnych objawów wcześniej. To samo z pompą CR i wtryskami. I taki banał komputer pokazuje temperaturę silnika ok 80-88 stopni,a wskaźnik ją zaniża. Jakieś sugestię?
_________________
Alfa Romeo 156 2.4 JTDM 175KM CF4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Juicer



Dołączył: 13 Gru 2017
Posty: 8

PostWysłany: Czw Gru 21, 2017 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wygląda na uszkodzoną przepływkę

https://superparts.pl

_________________
CZĘŚCI SAMOCHODOWE ONLINE
<a href="https://superparts.pl">https://superparts.pl/</a>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom