Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=0b3c352835ae194985ccd86544cc0c99Twoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


[147] Czyszczenie tylnego silniczka wycieraczki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2011 1:07 pm    Temat postu: [147] Czyszczenie tylnego silniczka wycieraczki Odpowiedz z cytatem

W naszych 147 częstą przypadłością jest zacinający się tylny silniczek wycieraczek. Zamieszczę tutaj parę fotek które pokażą jak wyglądał przed i po.
Nie bedę opisywał jak go wyjąć bo to banalna sprawa. Sama rozbiórka ogranicza się do odkręcenia 7 śrubek, potem trzeba rozchylić 4 metalowe wąsy które trzymają silniczek.
Tak wyglądał jak go rozebrałem, smar który był wcześniej nałożony tak stwardniał, że ciężko było go w ogóle wyskrobać i nie ma dziwu że silniczek nie chodził:


Całość da się rozebrać dosyć łatwo, ale najpier trzeba odłączyć silniczek od obudowy,w tym celu trzeba rozchylić te 4 metalowe wąsy. Następnie wysuwamy trzpień do którego jest przykręcana wycieraczka, i wyjmujemy to czerwone plastikowe koło zębate. Wszystko ładnie czyścimy. Ja przeczyściłem wszystko papierem ściernym aż pozbyłem się wszystkich wżerów i nierówności.
Foto po operacji czyszczenia:


Następnie wszystko składany w ten sam sposób jak rozbieraliśmy. Podłączamy silniczek, zaciskamy wąsy i przed przykręceniem górnej obudowy podłączmy go do zasilania żeby skalibrować to czerwone koło zębate. Do czego potrzeba kalibracji? Bo jak uruchamiamy wycieraczkę to chodzi tylko 1 raz w lewo i wraca w prawo. Pod tym kołem zębatym są 2 blaszki które stykają się z czujnikiem i to po kilku próbach każdemu uda się wyregulować Wink. Potem nakładanym smar na ruchome części, nie za dużo i nie za mało tak średnio z wyczuciem (ja nałożyłem smaru białego ze sprayu), przykręcamy górną obudowę. Na końcu przykręcamy wszystko do auta, podłączamy zasilanie i cieszymy się działającym silniczkiem Wink. Czas poświęcony to jakieś 2 godz na wszystkie czynności.
Powodzenia Wink
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pablos 1987



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1567
Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2011 8:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy w 146 tak samo wygląda robota??bo mi zupełnie staneła wycieraczka z tyłu....
_________________
Pozdrawiam Paweł
Alfa 146 1.4 TS 2000r

www.hurtowniakrzesel.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
p.maiki



Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 8581
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2011 8:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda podobnie z tego co pamiętam
_________________
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
146 1.4 TS 97r 2006-2008
147 1.6 TS 02r 2008-2009
156FL 1.9 JTDM 03r 2009-2014
159 2.0 JTDM 09r 2014-2017
Tu serwisuje www.pablogarage.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2011 9:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pablos 1987 napisał:
a czy w 146 tak samo wygląda robota??bo mi zupełnie staneła wycieraczka z tyłu....

jeżeli jest taki sam silniczek... jak jest inny to trzeba było próbować Wink
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wheelerwasp02



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2176
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 6:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety ale ta metoda ratuje tylko mniej wiekowe silniczki.. :/ mój czyściłem tak dwa razy.. i było ok.. ale ostatnio zapiekło mi się miejsce które się obraca razem z wycieraczką czyli element na zewnątrz auta.. i tego już się naprawić nie dało.. czeka mnie wymiana.. i jakby tego było mało wyrwało mi nakrętkę z tylnej klapy.. nie wiem jak ją tam naprawić pewnie będzie trzeba spawać ;< ..

a co do kalibracji nic mi nie wiadomo.. mechanizm ma stałą budowę.. możę poruszać się tylko w jeden sposób więc nie widzę możliwości żadnej kalibracji.. podłączasz prąd i rusza się jak mechanizm jest zbudowany.. tyle..
_________________
Pozdrawiam Kuba Very Happy

https://www.facebook.com/MotoryzacyjnaPasja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wheelerwasp02 napisał:
niestety ale ta metoda ratuje tylko mniej wiekowe silniczki.. :/ mój czyściłem tak dwa razy.. i było ok.. ale ostatnio zapiekło mi się miejsce które się obraca razem z wycieraczką czyli element na zewnątrz auta.. i tego już się naprawić nie dało.. czeka mnie wymiana.. i jakby tego było mało wyrwało mi nakrętkę z tylnej klapy.. nie wiem jak ją tam naprawić pewnie będzie trzeba spawać ;< ..

a co do kalibracji nic mi nie wiadomo.. mechanizm ma stałą budowę.. możę poruszać się tylko w jeden sposób więc nie widzę możliwości żadnej kalibracji.. podłączasz prąd i rusza się jak mechanizm jest zbudowany.. tyle..


to co się obraca na zewnątrz auta to długi trzpień wychodzący ze środka silniczka a na końcu nagwintowany i przed wyjściem jest jeszcze metalowa tulejka. Nie wiem jak mogło Ci się tam coś zapiec. Może kwestia tego, że nie wszystko wyczyściłeś. Co do kalibracji to po złożeniu silniczek u mnie jeździł o 360% i wracał o tyle samo. Kwestia ustawienia tego czerwonego koła zębatego.
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wheelerwasp02



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2176
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Pon Kwi 18, 2011 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Normalnie moze sie zapiec ta plastikowa oslona trzpiena ktory sie obraca jest ciasna zeby chronic przed brudem jednak sol widocznie tam weszla z woda.. I zardzewialo w srodku I przestal mi sie obracac.. A wyjac tego trzpienia wogole chyba sie nie da .. A jesli nawet to nie widze latwej metody na to.. Stad silnik na smietnik..

A co do plastikowego kola zebatego .. To musimy miec rozne silniki widocznie.. Bo u mnie to kolo jest polaczone na stale ze sruba ktora idzie od silnika elektrycznego (metalowa puszka) I z drugiej strony polaczony jest z metalowymi zebatkami ktore poruszaja trzepien.. I w moim wypadku zero mozliwosci ustawiania czegokolwiek.. To poprostu tak jest I musi chodzic 180 stopni I z powrotem..

Widocznie Ty musisz miec inny silnik.. Tyle ode mnie.. Bo silnik kupic moge drugi.. A wyrwana z klapy nakretka to dramat.. Zjadla ja rdza I wypadla przy odkrecaniu :/
_________________
Pozdrawiam Kuba Very Happy

https://www.facebook.com/MotoryzacyjnaPasja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 3:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobacz zdjęcia i powiedz czy wyglądało inaczej. Wszystko da się wyjąć. Metalową obudowę silnika się zsuwa i ten gwintowany trzpień wychodzi. Szkoda ze nie zrobiłem więcej fotek. Na allegro znalazłem takie [img]http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/64/02/97/1564029739[/img] i tam pod gwintem przykręcanym do wycieraczki jest jeszcze metalowy oring blokujący. Po zdjęciu wszystko da się wysunąć. Widać nie rozebrałeś dokładnie i może to jest przyczyna twojej awarii.
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kaczor1991



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 876
Skąd: Nysa/Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 5:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli w 145 jest podobny to już wiem co jutro będę robił Razz
_________________
AR 145 1.4 TS 99' 09-12
Fiat SC 1.2 mpi 85km 00' 13-?? "Shumii"
AR 156 1.8 TS 97' 15-??
Abarth Punto 1.4 t jet 08' 16-?? 210km
Ogień na tłoki, wydech czerwony od temperatury Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 5:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kaczor1991 napisał:
Jeżeli w 145 jest podobny to już wiem co jutro będę robił Razz

po zdjęciach z allegro widzę, że troszkę inny budową, ale rób fotki to porównamy Wink
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kaczor1991



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 876
Skąd: Nysa/Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 5:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak to będę rozbierał to mogę cyknąć parę fotek Smile
_________________
AR 145 1.4 TS 99' 09-12
Fiat SC 1.2 mpi 85km 00' 13-?? "Shumii"
AR 156 1.8 TS 97' 15-??
Abarth Punto 1.4 t jet 08' 16-?? 210km
Ogień na tłoki, wydech czerwony od temperatury Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
wheelerwasp02



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2176
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2011 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lucky napisał:
Zobacz zdjęcia i powiedz czy wyglądało inaczej. Wszystko da się wyjąć. Metalową obudowę silnika się zsuwa i ten gwintowany trzpień wychodzi. Szkoda ze nie zrobiłem więcej fotek. Na allegro znalazłem takie
[img]http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/64/02/97/1564029739[/img] i tam pod gwintem przykręcanym do wycieraczki jest jeszcze metalowy oring blokujący. Po zdjęciu wszystko da się wysunąć. Widać nie rozebrałeś dokładnie i może to jest przyczyna twojej awarii.


rozbierałem go już 2 razy.. i wiem że te metalowa podkładka zaciskowa się ściąga.. i schodzi ten grubszy plastik który jest spryskiwaczem tylnym.. ale dalej już nic rozebrać się w moim egzemplarzu nie dało.. nie dało się całkowicie wyjąć tego metalowego sworznia z gwintem z obudowy (jak sądzę w żadnym się nie da).. a mnie brud (sól czy coś) dostał się właśnie tam.. i w moim wypadku już nie jest to do wyczyszczenia.. tylko trup..

więc jeśli mówisz że cały ten trzpień, sworzeń (to z gwintem) jak kolwiek to nazwać da się wyjąć to prosiłbym Cię o jakiś opis gdzie walić młotkiem czy co żeby wyszło takiegoż wyczynu.. wtedy ponieważ mój i tak jest na śmietnik mogę sprawdzić czy u mnie na siłę wyjdzie..
_________________
Pozdrawiam Kuba Very Happy

https://www.facebook.com/MotoryzacyjnaPasja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Kaczor1991



Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 876
Skąd: Nysa/Wrocław

PostWysłany: Sro Kwi 20, 2011 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 145 ten mechanizm wygląda podobnie.
_________________
AR 145 1.4 TS 99' 09-12
Fiat SC 1.2 mpi 85km 00' 13-?? "Shumii"
AR 156 1.8 TS 97' 15-??
Abarth Punto 1.4 t jet 08' 16-?? 210km
Ogień na tłoki, wydech czerwony od temperatury Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
wheelerwasp02



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 2176
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Sro Kwi 20, 2011 6:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozebrałem ponownie silniczek.. i mojego trzpienia nie da się wyjąć.. może kiedyś się dało.. ale teraz jest zbyt zapieczony.. skończyło się na tym że końcówką z gwintem spłaszczyła się jak gwóźdz.. i silnik totalnie na śmietnik.. zamówiłem już drugi.. ale auto postoi w garażu bo z dziurą nie będę jeździł z obawy przed deszczem..
_________________
Pozdrawiam Kuba Very Happy

https://www.facebook.com/MotoryzacyjnaPasja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lucky



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 439
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sro Kwi 20, 2011 7:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wheelerwasp02 napisał:
rozebrałem ponownie silniczek.. i mojego trzpienia nie da się wyjąć.. może kiedyś się dało.. ale teraz jest zbyt zapieczony.. skończyło się na tym że końcówką z gwintem spłaszczyła się jak gwóźdz.. i silnik totalnie na śmietnik...


właśnie tam stuknąłem kilka razy ale nie na siłę, w środku pod jest jeszcze metalowa tulejka może to ona Ci się zapiekła i dlatego nie możesz wyjąć. Przed stukaniem trzeba było popsikać jakimś odrdzewiaczem lub smarem wd-40.
_________________
alfa 147 1.9 jtd 2002r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom