Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=cfc34080fd218adf08ff604c70da0d12Twoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


Problem z selespeed
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon Maj 11, 2009 6:35 pm    Temat postu: Problem z selespeed Odpowiedz z cytatem

Witam Cool
Jestem tu nowy więc wypadałoby się przedstawić Razz Na imię mam Bartek i od niedawna jeżdżę Alfą Romeo 156 (rocznik 1999) z 2-litrowym benzynowym silnikiem i skrzynią biegów Selespeed.

Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią biegów. Problem wygląda tak, że zaświeca mi się kontrolka od skrzyni biegów aby dolać oleju i nie można zmieniać biegów w tym momencie (co jest bardzo zdradzieckie w mieście - głównie na światłach Confused ). Za każdym razem gdy się pojawiała kontrolka to dolewałem oleju do zbiorniczka do odpowiedniego poziomu. Po przejechaniu 10km zaglądam do zbiornika a tam pusto Shocked (chyba to raczej nie jest normalne ?) wszystko ok, zostawiam auto na noc. Rano pod autem kałuża oleju i po odpaleniu silnika po chwili pojawia się znów kontrolka od skrzyni, więc dolewam oleju i cały dzień mam spokój, ale następnego dnia od nowa to samo. Pojechałem więc z tym do mechanika, wymienił zimering na półośce bo powiedział że był pokrzywiony i rozchlapywał olej. I wylał cały olej ze skrzyni (4 litry - gdzie czytałem że po wymianie trzeba wlać około 2 litry) wlał z powrotem nowy olej 2 litry i niby okej, ale nastepnego dnia znów skrzynia wołała oleju Confused
Wydaje mi się, że może coś z czujnikami jest bo olej w skrzyni jest a on woła i dlatego prawdopodobnie aż tyle oleju w skrzyni było i nadmiar skrzynia wypluwała powodując wyciek, a kałuży narazie nie było, zobacze jak długo.

Ktoś się z czymś takim spotkał ? może ktoś coś poradzić ?
Liczę na waszą pomoc Very Happy
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
XXXXjaro



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 1082
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon Maj 11, 2009 6:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem ci tak kolego
Odpal silnik i wlej tyle oleju ile trzeba. Ole tylko i wyłącznie dedykowany do naszej alfy z serwisu (65zł litr)
Kolejna sprawa zobacz jak otwierasz dzwi to powinna bzyknąć pompa od układu pneumatycznego skrzyni. Na odpalonym silniku raz na jakiś czas też powinna bzyczeć. Najpierw wymień płyn na dedykowany do naszych niuni, możliwe ze wlałeś zły i nie ma dobrego ciśnienia, albo dostała się woda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maniek



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 58
Skąd: Czarne

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 5:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a olej wlewałeś do skrzyni czy do układu selespeed?? bo to ważne
_________________
156 2.0TS SELESPEED `99
LPG STAG 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 2:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z drzwiami jeszcze zobaczę i powiem.. olej lałem do tego zbiorniczka po prawo w silniku i nigdzie więcej sam nie dolewałem (Mobil ATF - bo taki był przez poprzedniego właściciela lany i mechanik też kazał taki lać)
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rgr



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 197

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 6:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy ten Mobil to dobry pomysł. Do Selespeeda jest dedykowany Tutela CS Speed (tylko i wyłącznie do Sele).
Mobil ATF to ponadto olej "tylko" mineralny.
A zbiornik do Selespeeda jest po LEWEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak się przymierzam do zakupu tego oleju, jakie i do czego mają być ? Rolling Eyes
Sprawdzałem to co pisał PiotrDymek o tych drzwiach.. otóż przy wyłączonym silniku i otwarciu drzwi nic się nie dzieje.. dopiero jak przekręcę stacyjkę (nie uruchamiam silnika) to według ojca mojego coś chwile bzyczało .. ale ja nic nie słyszałem. Słychać dość dobrze bzyczenie jak się otworzy maskę i włączy silnik to ciągle słychać ten dźwięk.

Po lewej jest zbiornik ? Shocked to w takim razie co to jest to po prawo za zbiorniczek z rysunkiem skrzyni biegów ? (taki samo wygląda kontrolka w kabinie która mi się zaświecała -chodzi mi o rysunek)
Po lewo to mam zbiornik od płynu chłodniczego Razz
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
r_gladki



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 9:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Skrzynia w selespeed jest zwykłą skrzynia, tylko ze sterowanie elektro-hydraulicznym, więc sprawdzamy olej w systemie hydraulicznym zmiany biegów, zbiorniczek znajduje się po prawej stronie silnika, nad akumulatorem. Dokładny opis tej czynności znajduje się na 259 stroni instrukcji alfy.


Pozdrawiam
_________________
156 2.0 JTS SportWagon
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 12:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

259 strona ? hmm.. w mojej instrukcji jest 222 strony Very Happy a w instrukcji od automatu 103 strony (ale niestety po włosku Confused )
Ok już się czegoś dowiedziałem:
po 1 wymienić olej w skrzyni i w hydraulice na te zalecane przez alfę (tutela)
po 2 że to chyba jednak coś z hydrauliką a nie ze skrzynią, bo ubywa nadmiernie szybko płyn ze zbiorniczka na płyn od hydrauliki i co dziwne... leje się do skrzyni biegów (albo tak ma być.. Razz ) przez co skrzynia później wypluwa ten olej bo jest go za dużo...

hmm... czy ktoś jeszcze ma pomysł co z tym zrobić ? (ciągle chodzi o to ubywanie płynu ze zbiorniczka na płyn hydrauliczny i codzienne dolewanie Sad )
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
XXXXjaro



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 1082
Skąd: Polska

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 6:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego jeżeli płyn hydrauliczny ci się wlewa do skrzyni to cholernie nie dobrze.

Niestety skoro ci ubywa płynu to musisz jechać do aso najpierw żeby sprawdzili szczelność układu, (podobno bardzo duże ciśnienie tam panuje) zwykły mechanik sobie nie poradzi. Tak samo wymiana płynu hydraulicznego jest trudna bo też pod ciśnieniem trzeba to robić.

Niech ci sprawdzą przy okazji czy na ecu od skrzyni nie ma błędów.

Ja ci powiem tam miałem identyczny problem jak ty z tym ze mi nie ubywało nic płynu i w moim przypadku wystarczyło wymienić płyn na nowy z aso i jest miodzio teraz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rgr



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 197

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mumino napisał:
Po lewo to mam zbiornik od płynu chłodniczego Razz

Patrz z fotela kierowcy. Zbiornik ze skrzynią jest po lewej, płyn chłodzący po prawej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rgr napisał:
Mumino napisał:
Po lewo to mam zbiornik od płynu chłodniczego Razz

Patrz z fotela kierowcy. Zbiornik ze skrzynią jest po lewej, płyn chłodzący po prawej.

No z tej perspektywy to masz rację Smile

Tak mi się wydaje że się wlewa z hydrauliki do skrzyni bo wlewam do tego zbiorniczka po prawo (a to jest od hydrauliki) a w skrzyni biegów jest coraz więcej płynu a poza tym jak mi mechanik wylał ten płyn ze skrzyni to był czerwony taki sam jak ten co dolewałem do zbiorniczka.
No nic trzeba będzie się gdzieś wybrać i z tym zrobić porządek.
Orientuje się ktoś gdzie i czy w ogóle jest w łódzkim ASO Alfy albo jakiś spec co by mi to zrobił ??

Dzięki za dotychczasową pomoc Smile wiem już o wiele więcej niż przed napisaniem tego posta Very Happy

A tak jeszcze z innej beczki... pozostawiać auto na N czy na biegu ? (chodzi o zostawianie auta na noc i gdy pozostawiam gdzieś auto)
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gregor2208



Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 261
Skąd: Leżajsk

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w instrukcji obsługi jest napisane zeby pozostawiac na 1 ale ja pozostawiam jak mi sie uda, raz na N a innym razem na 1 mysle ze to nie ma wielkiego znaczenia... no prócze tego ze przy pozostawieniu auta na luzie (N) nie zapomnij zaciagnac hamulca ręcznego Razz
_________________
2.0 TS 155KM Selespeed '00 Cuore Sportivo

You Don't Mess with the Zohan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mumino



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 28
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sro Maj 13, 2009 11:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gregor2208 napisał:
...przy pozostawieniu auta na luzie (N) nie zapomnij zaciagnac hamulca ręcznego Razz


hehe bez przesady Very Happy
_________________
Alfa Romeo 156 2.0 Selespee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koobosh



Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 6

PostWysłany: Czw Gru 31, 2009 2:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Panowie stwierdzam po przeczytaniu wątku, że i mnie czeka wymiana płynu na TUTELA - ile go potrzeba,bo nie wiem ile zamówić - 2 litry?

U mnie już w ogóle jest kombinacja alpejska Smile

- mechanicznie jest wszystko absolutnie ok
- pulsuje kontrolka od skrzyni
- komputer sugeruje awarie pompy
- pompa jest ok, ciśnienie wg komputera też że jest ok
- przekaźniki pompy i wtyczka (?) jest ok
- myślałem, że to typowo elektryczna sprawa, ale kabel jest jak nowy, żadnego spadku napięcia itp.
- komputer też jest ok bo już i takie podejrzenie było Smile
- gość który przy tym siedzi dostał się w takim układzie do przewodu łączącego zbiornik z płynem do układu skrzyni, czy nie jest przypadkiem zapchany - przedmuchał, podłączył i było wszystko cacy - skręcił wszystko i znowu kontrolka pulsuje Smile

Dzisiaj stwierdziliśmy, w zasadzie trzeba było od tego od razu zacząć, że płyn hydrauliczny ma dziwna konsystencje i warto go zmienić zanim jeszcze głębiej będziemy szukać... jeżeli macie jakieś pomysły to też z chęcią poczytam, ale przede wszystkim muszę wiedzieć ile TUTELA zamówić,

Pozdrawiam,
KUBA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
r_gladki



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Gru 31, 2009 3:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

według instrukcji potrzebujesz 0,6 l oleju TUTELA CAR CS SPEED, wymieniany powinien być co 30 000 km.
_________________
156 2.0 JTS SportWagon
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom