Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=919ba12cd2a9af0841ef6528649d4a10Twoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


EGR
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek-156



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 5676
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 10:10 am    Temat postu: EGR Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś ma założoną u siebie taką częściową zaślepkę zaworu EGR:
http://img15.imageshack.us/my.php?image=juntaegrfiat1.jpg
Może ktoś dysponuje nr fiatowskim tej części? - bo jest to oryginalna część fiata przewidziana do silników w których nie można całkowicie zaślepić zaworu EGR.
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_Andrzej_



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 534
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 11:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja takowej zaslepki na pewno nie mam. Ale pytanie co, to częściowe zaślepienie wnosi ?
_________________
Alfa Romeo Gtv 1.9 JTDm          Alfa Romeo 156 1.9 JTDm SW Distinctive
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tako85



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 60
Skąd: Łódź/Głowno

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 11:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie wnosi to że w Mjetcie w 90% ogranicza recyrkulacje spalin, a nie powoduje błędu EGR. Tak mi się wydaje Smile
_________________
AR 156 2.4 JTD 136hp 1998r

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maciek-156



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 5676
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 2:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

FIAT w Hiszpanii zaleca zmianę, a właściwie dołożenie dodatkowej uszczelki w zaworze EGR w silnikach JTD (odpowiednikach 120 i 140/150 konnych)
Po założeniu uszczelki w zaworze EGR znacznie zmniejsza się otwór recyrkulacji spalin.
Powoduje ona przedłużenie właściwego działanie zaworu, oraz zmniejsza ilość zanieczyszczeń w kolektorze ssącym.
Jednym słowem mniej problemów z EGR-em i kolektorem ssącym.

Numery katalogowe uszczelek FIATA:

silnik 120KM
uszczelka między kolektor a EGR 71751469 (z dziurkami)
uszczelka od strony otworu wejściowego do EGR 46773082 (czarna prostokątna)
silnik 140/150KM
uszczelka między kolektor a EGR 71751468 (z dziurkami)
uszczelka od strony otworu wejściowego do EGR 55191883 (czarna prostokątna)
http://fiat.carserwis.pl/index.php/cs-czesci/czesci?filtr=uszczelka&sort=Nazwa&ord=ASC
Chyba jutro zakupię i założę...
To dotyczy wszystkich silników M-jet. Z forum o 159:
"W zakresie obrotów 2700-3000. Odczuwalne szczególnie na pierwszym lub drugim biegu, tak jakby z turbiny silnik dostał większe ciśnienie doładowania ( i tak dosłownie się dzieje ). Dodam, że nie dzieje sie to za każdym razem. Raczej jest to spontaniczna reakcja silnika. Niektóre modele 159 tak mają. Lekki dyskomfort spowodowany niepłynnym wchodzeniem na obroty. Walczyłem aby to usunąć z serwisami Alfy od pół roku. Odpowiedzi miałem w stylu,
Pana model tak ma i już...
Rzeczywiście cos jest, ale powinien się Pan cieszyć, bo to extra moc... itd...

W zeszłym tygodniu dowiedziałem się, że FIAT wie o tym problemie i maja rozwiązanie. Dodatkowa uszczelka jest montowana gdzieś w okolicach zaworu EGR, która ma za zadanie niwelować nadmiar ciśnienia. Chyba pomogło, bo od dwóch dni, nic się nie dzieje. Alfa twierdzi, że ta uszczelka jest montowana standardowo we wszystkich nowych modelach 19 JTDm.
Proponuję, aby wszyscy posiadacze w ciemno jechali do ASO, żeby wykonać "naprawę wg. rozwiązania serwisowego nr 10801491RA", czyli dołożenie uszczelki / blaszki pod zawór EGR. Rożnica jest kolosalna, w zasadzie powinienem dostać odszkodowanie od FAP za jeżdżenie beznadziejnym autem przez 1,5 roku. Teraz to jest nowy silnik. Zero szarpnięcia w tym krytycznym momencie, auto przyspiesza płynnie, co więcej mam wrażenie, że szybciej od 0,8 dochodzi do 1,5 bara. "
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
atx156



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 573
Skąd: Uznam

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcę w tym miejscu oceniać stanowiska Hiszpańskiego Fiata, ale zalecenia powinni skierować raczej do własnych serwisów (żeby wymieniły użytkownikom za free),
a nie do użytkowników.
Wychodzi jednak na to, że znów użytkownik będzie musiał zapłacić za niedoskonałość pomysłów koncernów. Ciekaw jestem, ile ten gadżet kosztuje Question

Zastosowanie "dodatkowej uszczelki" w zaworze EGR rzeczywiście znacznie zmniejszy otwór recyrkulacji spalin,
co zapewne skutkować będzie zmniejszeniem przepływu zanieczyszczeń bezpośrednio do kolektora dolotowego (ssącego) i poprawą przyśpieszenia.
I z tym chyba, nie trudno się zgodzić.
Natomiast trudno zgodzić się z tym, że skutkiem tego będzie przedłużenie właściwego działanie zaworu. Powiem więcej, jestem przekowany, że będzie wręcz odwrotnie.
Zastosowanie w tym miejscu owej "uszczelki", a raczej "reduktora przepływu" lub "ogranicznika przepływu", bo to z uszczelką nie ma nic wspólnego Rolling Eyes,
będzie skutkować zapychaniem się w krótkim czasie zaworu sadzami spalinowymi, i to użytkownik będzie miał problem z dodatkowym czyszczeniem tegoż.

Moim zdaniem, jeśli już, to taki "reduktor przepływu" powinien być zamontowany u wyjścia kolektora wydechowego do wymiennika ciepła w miejsce uszczelki Nr 8.
zobacz link:
http://212.187.114.126:7080/navi?COUNTRY=023&GRP_COD=102&SBMK=R&DRIVE=S&SGS_COD=27&MAKE=R&COMM_MODEL=156&CAT_COD=X1&MOD_COD=116&SGRP_COD=59&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&WINDOW_ID=1
Z uwagi na panującą w tym miejscu temperaturę, nawet znaczne zmniejszenie przelotu nie powodowałoby jego zaślepiania, a wręcz umożliwiałoby samooczyszczanie otworu,
uzyskując jednocześnie redukcję ilości spalin (sadzy) przedostających się do układu EGR, i tym samym powodując znaczne obniżenie jego zanieczyszczenia.
To z kolei mogłoby przedłużać sprawne działanie zaworu.
Taki pomysł mam w fazie projektu od jakiegoś czasu, zanim podjąłem próbę zaślepienia zaworu, ponieważ całkowita redukcja (pełne zaślepienie)
nie przynosi jakiś nadzwyczajnych rezultatów..., a pozostaje sprawa braku redukcji części gazów spalinowych Wink , które w skutek zaślepienia lecą w eter.
Jednak na rezultaty trzeba będzie poczekać.
Sprawa ta dotyczy wszystkich silników JTD wyposażonych w EGR, które zostaną poddane takiej modyfikacji.
Powodzenia Wink
_________________
AR156SW 1,9JTD CF3 115KM
Konia do wodopoju mogę doprowadzić, ale wody musi napić się sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kastor



Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 117
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

atx156 napisał:
Natomiast trudno zgodzić się z tym, że skutkiem tego będzie przedłużenie właściwego działanie zaworu. Powiem więcej, jestem przekowany, że będzie wręcz odwrotnie.
Zastosowanie w tym miejscu owej "uszczelki", a raczej "reduktora przepływu" lub "ogranicznika przepływu", bo to z uszczelką nie ma nic wspólnego Rolling Eyes,
będzie skutkować zapychaniem się w krótkim czasie zaworu sadzami spalinowymi, i to użytkownik będzie miał problem z dodatkowym czyszczeniem tegoż.


Też jestem tego zdania. Dziś akurat czyściłem profilaktycznie EGR w swojej Włoszce i nawet zrobiłem zdjęcia jak zabrudzony był zawór od strony elektromagnesu.


Ja nie mam zaślepionego, i tyle się jakimś sposobem nazbierało, to co by było gdyby w miejscu pokazanym na zdjęciu od Maćka-156 założyć ów "reduktor". Ale podejrzewam, że to jedyne miejsce, żeby nie "wywalało błędu".

A teraz mam zagwozdkę, czy mogę uszczelnić na silikon wysokotemperaturowy miejsce styku zaworu z elektromagnesem? Nie chcę, żeby mi dymiło przez ten rowek w kołnierzu i zaciągało smrody do kabiny. Swoją drogą po co tam ten rowek?
_________________
156 2.4 20v JTD M-Jet '05 175PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maciek-156



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 5676
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, nie możesz, tam specjalnie jest zrobiony kanał (rowek jak to nazwałeś)aby przy zanieczyszczonym EGRze wypuszczać do atmosfery koło elektromagnesu spaliny - stąd właśnie tyle towaru nazbierało. Pośrednio ma to o tyle dobre strony że jak czuć spaliny w kabinie to EGR jest do czyszczenia. I tak go trzeba czyścić co 40tys km. Co do zanieczyszczania - jak przepływ będzie ograniczony to i zanieczyszczeń będzie mniej, a to miejsce to rzeczywiście jedyne gdzie takie częściowe zaślepienie nie wywali błędu. W Ar159 serwisy standardowo zakładają tą zaślepkę jeśli ktoś się skarży na wahnięcie obrotów przy przyspieszaniu.
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kastor



Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 117
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Mar 15, 2009 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale obawiam się, że właśnie teraz po założeniu wyczyszczonego zaworu będą tym rowkiem przechodzić spaliny, bo wcześniej to był zabity sadzą i nie było przelotu.
_________________
156 2.4 20v JTD M-Jet '05 175PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sedici



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 981
Skąd: NY

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 9:09 am    Temat postu: Re: EGR Odpowiedz z cytatem

Rozejrzałem się po temacie , i oto co znalazłem:

zobaczcie jak to jest rozwiązane w NB (nowym Bravo) - dotyczy 150CV 1.9




myślę , że to jest lepsze rozwiązanie gdyż przelot jest inaczej rozwiązany , tylko kwestia czy zawór jest taki sam jak u nas
_________________
Bravo Sport 2.0 16v Mj + AR 146 jtd8v

"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maciek-156



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 5676
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 9:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie sugeruj się rysunkiem, bo w realu to jest zwykła uszczelka i wcale nie ogranicza przepływu - zakupiłem dwie o tym numerze 55191883 ("11" w Eperze). Ja dziś zakupiłem te uszczelki/zaślepki - podziele się informacją jak się sprawują. Za wszystkie 3 (2 uszczelki i 1 zaślepka z otworami) sztuki zapłaciłem dzisiaj 74zł
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
atx156



Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 573
Skąd: Uznam

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 10:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z jakiego materiału wykonana jest zaślepka z otworami Question
Powodzenia Wink
_________________
AR156SW 1,9JTD CF3 115KM
Konia do wodopoju mogę doprowadzić, ale wody musi napić się sam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kastor



Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 117
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 10:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maciek-156 napisał:
FIAT w Hiszpanii zaleca zmianę, a właściwie dołożenie dodatkowej uszczelki w zaworze EGR w silnikach JTD (odpowiednikach 120 i 140/150 konnych)
...
Alfa twierdzi, że ta uszczelka jest montowana standardowo we wszystkich nowych modelach 19 JTDm.


A coś wiadomo na temat w 2,4 JTD M-jet 175KM?
_________________
156 2.4 20v JTD M-Jet '05 175PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maciek-156



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 5676
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już założyłem. Zaślepka wykonana jestz blachy kwasoodpornej o gr 1mm z 4 otworami o średnicy 8mm rozmieszczonymi w narożnikach prostokąta prześwitu korpusu EGRa
Auto wyraźnie lepiej się zbiera od samego dołu - myślę ze nie będzie się zapychać , a zresztą wyczyszczenie EGRu to banalna czynność którą i tak robię okresowo.
TO JEST FABRYCZNA CZĘŚĆ FIATA I ASO MAJĄ JĄ NA MAGAZYNIE
Do 2,4 20v pasuje dokładnie ta od 1,9 16v bo EGR jest taki sam w tym silniku
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kastor



Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 117
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 2:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to chyba też kupie Smile Akurat mam wyczyszczony EGR to jeszcze dołożę tą "blaszkę redukcyjną" i zobaczymy jak to będzie.

Czyli rozumiem, że do mnie będzie pasować "blaszka redukcyjna" 71751468 plus 2 x uszczelka 55191883 (czarna prostokątna)?
_________________
156 2.4 20v JTD M-Jet '05 175PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wlodi79



Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 1663
Skąd: sto(L)ica

PostWysłany: Pon Mar 16, 2009 4:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w ktorym aso to nabyles? mam zamiar wybrac sie do pabla to zamontowal by mi to od razu. egr juz mam przeczyszczony wiec cos takiego by nie zaszkodzilo.
_________________
AR 156 SW 2.4 JTD M-jet
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> 156 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom