Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=c7ea64e1b5342578f6ab7a9a21caaa67Twoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


Strumienice
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
156_sw



Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 1085
Skąd: Bełchatów Łódź

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 6:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kojut napisał:
156_sw napisał:
kojut napisał:
Tylko mi głównie chodzi o dolot bo wydech tak jak kolega wyżej napisał można przykombinować od v6. A jeżeli chodzi o przyrost mocy to ok 5-10% bedzie zadowalający.


Kolega wyżej pisał Ci o dolocie od V6, a nie wydechu...
Wybacz pomyliłem się gdyż przeglądałem na telefonie(długi weekend) Laughing Laughing . Tylko z tego co wiem dolot powinien być dobrany do pojemności i z 2.5 na pewno nie zaszkodzi ale też nie ma pewności czy pomoże. A mi jednak zależy na jakimś przyroście.


Wiesz. Ja założyłbym dolot od 2.5 V6 a strumienice to walnął w wydech Wink Zrobić jakiś konkretny przelotowy i coś tam pomoże. Ale ja nie jestem przekonany co do tych strumienic kojarzy mi się to z calibrami, golfami i innymi autami z wiejskiego tuningu... Co ich właściciele zakładają strumienicę, filtr stożkowy i mają 50 koni więcej... Laughing Laughing
_________________
Bartek
JEST Alfa Romeo 147 FL 3D 1.9 JTDm 16V 2006r. Nero Metallico
BYŁA Alfa Romeo 156 FL Sportwagon 1.9 JTDm 16V 190 KM 2004r. Grigio Sterling by Cinsoft
BYŁA Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V 2001r. Grigio Africa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
KIVI84



Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 104
Skąd: SOPOT

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"V6 mod" nie polega na wstawieniu dolotu od v6 tylko na usunieciu z TS'a tzw puszki rezonansowej, ktora znajduje sie na samym poczatku dolotu powietrza i zastapieniu jej rura od 2.5 v6. dolot od filtra do przepustnicy zostaje ten sam. efekt - moze byc zauwazalna glosniejsza praca silnika.
_________________
Alfa Romeo 156 2.0TS TURBO '97
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MA



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 1447
Skąd: \

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 10:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kojut napisał:
Jak strumienica jest poprawnie wykonana do danego silnika (uniwersalne nie pracują poprawnie) to działa na zasadzie podobnej do turbo. Oczywiście nie wytworzy takiego ciśnienia ale ma za zadanie przyspieszyć doprowadzenie powietrza do komory spalania.



pytam z ciekawosci, nie zlosliwosci - to na wstepie


mozesz mi to wyjasnic?
_________________
\
\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kojut



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 379
Skąd: Navan, Irlandia

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 11:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podałem wcześniej link gdzie jest to wyjaśnione
_________________
Była:( Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MA



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 1447
Skąd: \

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podany link zawiera tylko dziwaczne ogolniki w stylu "z praw fizyki wynika" "dynamizacja przeplywu" "zwiekszenie predkosci" itp

a mnie interesuje z jakich praw fizyki wynika to ze strumiennica ma dzialac podobnie do turbiny...bo szczerze mowiac jakos tego nie widze...


powtarzam: pytam z ciekawosci a nie ze zlosliwosci
_________________
\
\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kojut



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 379
Skąd: Navan, Irlandia

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 12:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To tylko takie porównanie. Turbo zwiększa ciśnienie powietrza dostającego się do komory. Sęk w tym żeby powietrze było zimne więc zainstalowany jest ic. Strumienica działa na zasadzie przepływu powietrza gdzie wykorzystuje się zwężki do przyspieszenia a co za tym idzie do wtłoczenia powietrza pod większym ciśnieniem do cylindra. Jak widzisz chodzi mniej więcej o to samo tylko że ileś tam razy słabiej. Nie można się spodziewać jakiejś kolosalnej poprawy ale jednak. Tylko że podkreślam musi być wykonane poprawnie.
_________________
Była:( Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MA



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 1447
Skąd: \

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 1:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turbina zwieksza ilosc dostarczanego do komory spalania powietrza

zastosowanie zwezek chyba tylko zwieksza predkosc przeplywu (rownanie bernouliego? dobrze sobie przypominam?) wiec objetosc powietrza pzostaje bez zmian a zmienia sie jedynie predkosc przeplywu przez zwezke...

przy czym zapewne czesc energii potrzebnej na zassanie okreslonej masy powietrza do naczynia o okreslonej objetosci zostaje zmarnowana na zwiekszenie jego predkosci na zwezce co w efekcie prowadzi do zdlawienia calego ukladu...

wydaje mi sie ze nie ma mozliwosci aby bez dodatkowych urzadzen mechanicznych pobierajacych energie wtloczyc do naczynia o okreslonej objetosci (cylinder) ilosc powietrza o objetosci wiekszej niz objetosc tego naczynia...
jakas energie trzeba w taki proces wlorzyc aby jakas energie odzyskac wg mnie...


poprawcie mnie w miejscach gdzie rozbiegam sie z prawda, ale wg mnie strumiennica na dolocie to tylko motoryzacyjne placebo i nie ma mozliwosci aby chocby w minimalnym nawet stopniu doladowywala silnik

co innego jesli przy okazji montazu strumiennicy zblizymy nasz dolot do modelu idealnego, czyli zmniejszymy straty energii podczas zasysania...wtedy poprostu wiecej zstaje jej do wykozystania...
_________________
\
\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kojut



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 379
Skąd: Navan, Irlandia

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 1:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomasz Antkowiak napisał:
turbina zwieksza ilosc dostarczanego do komory spalania powietrza

zastosowanie zwezek chyba tylko zwieksza predkosc przeplywu (rownanie bernouliego? dobrze sobie przypominam?) wiec objetosc powietrza pzostaje bez zmian a zmienia sie jedynie predkosc przeplywu przez zwezke...

przy czym zapewne czesc energii potrzebnej na zassanie okreslonej masy powietrza do naczynia o okreslonej objetosci zostaje zmarnowana na zwiekszenie jego predkosci na zwezce co w efekcie prowadzi do zdlawienia calego ukladu...

wydaje mi sie ze nie ma mozliwosci aby bez dodatkowych urzadzen mechanicznych pobierajacych energie wtloczyc do naczynia o okreslonej objetosci (cylinder) ilosc powietrza o objetosci wiekszej niz objetosc tego naczynia...
jakas energie trzeba w taki proces wlorzyc aby jakas energie odzyskac wg mnie...


poprawcie mnie w miejscach gdzie rozbiegam sie z prawda, ale wg mnie strumiennica na dolocie to tylko motoryzacyjne placebo i nie ma mozliwosci aby chocby w minimalnym nawet stopniu doladowywala silnik

co innego jesli przy okazji montazu strumiennicy zblizymy nasz dolot do modelu idealnego, czyli zmniejszymy straty energii podczas zasysania...wtedy poprostu wiecej zstaje jej do wykozystania...
właśnie o to mi chodzi, nie wystarczy założyć tylko strumienicę, trzeba zaprojektować i wymienić cały dolot. Bo to ma działać a nie tylko wzrokowo +50KM. Tylko czy to nie uszkodzi i tak delikatnego ts-a?
_________________
Była:( Alfa Romeo 156 1.8 TS 99r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
156_sw



Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 1085
Skąd: Bełchatów Łódź

PostWysłany: Wto Cze 02, 2009 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomasz ma rację.

"Strumienica – jest urządzeniem do przenoszenia cieczy, zawiesin, ciał sypkich oraz gazów. Strumienica musi być zasilana przez pompę, sprężarkę, lub parą z kotła." źródło Wikipedia.

Może lepiej spraw sobie V6 Wink Więcej mocy bez kombinacji...
_________________
Bartek
JEST Alfa Romeo 147 FL 3D 1.9 JTDm 16V 2006r. Nero Metallico
BYŁA Alfa Romeo 156 FL Sportwagon 1.9 JTDm 16V 190 KM 2004r. Grigio Sterling by Cinsoft
BYŁA Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 8V 2001r. Grigio Africa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
valeos



Dołączył: 11 Maj 2018
Posty: 11825

PostWysłany: Sro Maj 16, 2018 5:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696kx4696
kx4696kx4696
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> silnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom