Forum www.alfaclub.pl Strona Główna
Strona klubowaStrona Klubowa   DemocarDemocar  AlbumAlbum  Kup AlfeKup Alfe  FAQPomoc  SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja   privmsg.php?folder=inbox&sid=c4b504457b5bf761de96fc2f5b7fe819Twoja skrzynka   ProfilProfil   ZalogujZaloguj 


JTD 16V - Przeskok/zerwanie paska rozrządu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 7:38 am    Temat postu: JTD 16V - Przeskok/zerwanie paska rozrządu. Odpowiedz z cytatem

Spotkała mnie nieprzyjemna przygoda (... jak wakacje, to i przygody Wink). Pękł pasek MV na tyle nieszczęśliwie, że wkręcił się pod pasek rozrządu. Pasek przeskoczył i silnik się zatrzymał. Całe szczęście w nieszczęściu, że sprawdziło się założenie konstruktorów i uszkodzeniu uległy jedynie dźwigienki zaworów.
Całość naprawy jest na tyle prosta, że może go wykonać dosłownie każdy i to w stosunkowo nie długim czasie. Myślę, że dniówka wystarczy, a najdłuższe jest oczekiwanie na części. Opisuję tutaj mój przypadek, a więc wkręcenie fragmentów paska MV pod pasek rozrządu.

Co będzie potrzebne:

1. Klucz dynamometryczny - KONIECZNIE
2. Coś do pomiaru kompresji - na wszelki wypadek. Na początek nic nam po takim urządzeniu, a na koniec dla pewności możemy sprawdzić.
3. Blokady rozrządu - ale da się zrobić bez. Wystarczą dwa bolce, śruby 9mm.
4. Oczywiście jakiś zestaw podstawowych narzędzi. Klucze kopytko/płaskie 19/18, 13, 14, 17, 15, 10, 12, nasadowy 18, torx 60 (10mm) i inne do smaku Wink

Procedura demontażu:

--------------część od strony pasków--------------

1. Zdejmujemy koło po stronie rozrządu.
2. Zdejmujemy osłonę w nadkolu.
3. Jeśli pasek MV jest na swoim miejscu, to kluczem 15 naciskamy na napinacz i zrzucamy pasek.
4. Odkręcamy 4 śruby koła pasowego dwumasowego.
5. Zdejmujemy koło. Wtedy na wale widać dolne koło zębate na wale korbowym. Ja w tym momencie zobaczyłem fragmenty paska MV wkręcone pod pasek rozrządu.
6. Odkręcamy drążek reakcyjny silnika (dwie śruby, klucz 15)
7. Odkręcamy mocowanie drążka reakcyjnego do bloku silnika. Dwie śruby na klucz nasadowy 19 i jeden torx 60 (10 mm).
8. Odkręcamy osłony rozrządu kluczem typu torx.
9. Jeśli jest pasek rozrządu, to kluczem 13 popuszczamy napinacz i zrzucamy pasek.

---------część górna----------------------------

1. Zdejmujemy przelewy z wtrysków.
2. Zdejmujemy przewody elektryczne sterowania wtryskami.
3. Odkręcamy listwę CR wraz z przewodami od wtrysków i przewodem od pompy.
4. Zdejmujemy przewody podciśnienia z vacuum pompy oraz przewód odpowietrzający znajdujący się koło wlewu oleju. Chociaż ja po prostu odkręciłem pompę od głowiczki i przesunąłem ją na bok.
5. Odkręcamy wtryski kluczem nasadowym 12.
6. Odkręcamy "głowiczkę" czyli wałki rozrządu.
7. Po podniesieniu głowiczki ukazuje się widok w jakim stanie są dźwigienki zaworów. Ja miałem 16 sztuk połamanych.

Co widać na foto:



8. Jeśli rozsypały się łożyska dźwigienek, to uwaga na ich igiełki ! Należy magnesem sprawdzić czy nie wypadły.
9. Drewnianym trzonkiem młotka naciskamy na zawory, bo to pozwoli nam na sprawdzenie czy zawory nie poruszają się z oporem lub nie są zablokowane przez skrzywienie.

W tym momencie wiadomo jakie ponieśliśmy straty. Musimy kupić nowe dźwigienki, a jeśli jest to silnik ze starym typem popychaczy, gdzie dźwigienki mają sprężynkę zamiast blaszki to mamy dodatkowo koszt wymiany wszystkiego czyli 16 x dźwigienki i zawory. Tak i ja miałem. I tu zareklamuję firmę gdzie najtaniej (taniej niż na allegro i podobnych serwisach) można kupić części http://arwit.pl (16 x 23 zł + 16 x 32 zł. - ASO - 16 x 35 zł. + 16 x 110 zł. za dokładnie te same części Exclamation)
Kupujemy nowy rozrząd i to w całości, a nie tylko pasek ! Nie zostawiamy żadnej części starej (napinacz, rolka, pompa wody), bo możemy się potem zdziwić jeśli nowy pasek będzie ściągało na którąś stronę lub nawet przy pierwszym odpaleniu zafunduje nam powtórkę z rozrywki. Nowy pasek MV oczywiście też jest obowiązkiem. Ja nie miałem wyjścia

-----------Składamy - głowiczka----------------------

1. Sprawdzamy wałki czy nie są przestawione względem siebie. Koniecznie, bo co prawda są one między sobą sprzęgnięte przez koła zębate ale to są koła pływające i ich przesunięcie jak najbardziej jest możliwe. To z resztą stało się u mnie. Aby to sprawdzić używamy blokad. Jeśli nie mamy blokad potrzebne nam będą dwie śruby lub dwa bolce o rozmiarze 9mm. Odkręcamy korki na głowiczce i umieszczamy w nich bolce lub śruby. Mają wejść głęboko w frezy. Jeśli jedno wejdzie, a drugie nie, to znaczy mamy przestawione wałki. Musimy odkręcić koła (obydwa, bo nie wiadomo które się popuściło ! ) Konieczny będzie klucz pneumatyczny, bo śruby są wkręcone i osadzone na klej do gwintów. Ja podjechałem z głowiczką do warsztatu zmieniającego opony.

Głowiczka z założonymi blokadami:



Koła zębate rozrządu:


2 .Blokujemy wałki bolcami, czyścimy z oleju koła, śruby, i gwinty w wałkach oraz odtłuszczamy.
3. Przygotowujemy sobie klucz 18 z solidnym przedłużeniem, bo w instrukcji nie ma podanego momentu obrotowego z jakim należy przykręcać koła.
4. Przygotowujemy pierwsze koło umieszczając je na wałku.
5. smarujemy gwint śruby klejem do gwintów i dokręcamy koło.
6. Tak samo postępujemy z drugim kołem. Głowiczkę mamy gotową.

------Składamy - dźwigienki, popychacze i składamy górę-----------------

1. Kupione popychacze są wypełnione olejem o niskiej lepkości. Nic nie wyciskamy ! Montujemy tak jak są łącząc je z dźwigienkami i umieszczając je w miejsce starych popychaczy. Czas jaki zejdzie nam na dalsze czynności pozwoli na ułożenie się popychaczy.

Stary typ popychacza. Widać już wyrobienie od sprężynki znajdującej się na dźwigience starego typu:

Nowe popychacze. Są zalane olejem, a otwory są zabezpieczone przed jego wylaniem. Jak widać na obwodzie główki mają podcięcia pod nowy rodzaj dźwigienek:


Częściowo założone dźwigienki z popychaczami



2. Zakładamy uszczelkę głowiczki na głowicy.
3.Przekręcamy kluczem 19 wał tak aby tłoki znajdowały się w pozycji środkowej cylindrów. Tak aby każdy zawór można było wcisnąć bez oporu. Można to sprawdzić wciskając zawory drewnianym trzonkiem młotka lub jakimś innym drewnianym przedmiotem.
4. Zakładamy głowiczkę uprzednio wyciągając blokadę od strony dolotu i dokręcamy momentem 25 Nm. (Nie więcej jak 25 Nm, bo wkręcamy do głowicy !)
5. Zakładamy przewody podciśnienia vacuum, odpowietrzania.
6. Zakładamy wtryski. Jeśli nie uda nam się dostać podkładek pod wtryski, to należy te co mamy lekko wyrównać na papierze ściernym i wyżarzyć na palniku gazowym. Powinny trzymać.
7. Dokręcamy wtryski momentem 30 Nm.
8. Zakładamy przewody listwy CR oraz przelewy.

--------Składamy rozrząd------------------

1. Zakładamy nową rolkę, pompę wody i napinacz.
2. zakładamy pasek rozrządu. Pasek ma dwa poprzeczne oznaczenia. Na kole wału korbowego i na kole zębatym rozrządu są znaki. Znaki na pasku mają pasować do znaków na kołach.

Znak na pasku pokrywający się ze znakiem na kole zębatym wałków rozrządu:


3. Zakładamy blokadę wału korbowego, bo blokadę wałków mamy cały czas założoną. Blokada ustala GMP tłoka pierwszego cylindra i da się to ustalić i bez tej blokady. Jeśli znak na pasku i znak na kole zębatym wałków rozrządu będzie się zgadzał, to ustawienie zgodności drugiego znaku na pasku ze znakiem na kole zębatym rozrządu na wale korbowym automatycznie ustawi GMP pierwszego tłoka.

Blokada na wale korbowym:


3. Napinamy napinacz na maksymalne napięcie.
4. Ściągamy blokadę wału korbowego i blokadę wałków.
5. Obracamy dwa obroty wału korbowego zgodnie ze wskazówkami zegara.
6. Zakładamy blokady i ustawiamy napinacz tak aby wskazówka pokazywała punkt kontrolny.
7. wykonujemy ponownie punkty 4 i 5 i sprawdzamy jak ustawiony jest wskaźnik napięcia paska. Jeśli coś jest nie tak, to powtarzamy czynności do skutku. Tak przy okazji, to pamiętajcie, że rozrząd ustawiamy zawsze na zimnym silniku (w tym przypadku nie mamy innej możliwości). Gdy silnik się nagrzeje, to wskaźnik kontroli naprężenia napinacza podniesie się ponad punkt kontrolny. Tak jakby napinacz był naciągnięty za mocno. To jest normalne.
8. Ja w tym momencie odpaliłem silnik aby sprawdzić czy wszystko jest ok.
9. Zakładamy obudowy rozrządu i rolkę paska MV.
10. Zakładamy pasek MV. Uwaga ! Koło pasowe dwumasowe MUSI być przykręcane momentem 23-28 Nm. Inaczej np. pasek będzie nam piszczał, a w efekcie może was spotkać to co mnie, czyli zerwanie i wkręcenie pod rozrząd. Jeśli ktokolwiek zakłada wam to koło nie używając klucza dynamometrycznego, to go solidnie op###cie.
11. Zakładamy pasek. Układamy go na kołach pasowych. Kluczem 15 założonym na napinacz odginamy go i wrzucamy pasek. Ja układałem pasek na napinaczu, a wrzucałem go na koło pasowe dwumasowe, bo tak było mi zdecydowanie lepiej. Ale to już każdy wypróbuje co lepsze.
12. Zakładamy osłonę nadkola. Nie lekceważcie tej osłony, bo dzięki niej i jej stanowi technicznemu pasek MV, koła, napinacz i dół rozrządu jest osłonięty przed błotem, piaskiem itp. Osłona dolna silnika, też jest ważna jeśli chodzi o trwałość tych podzespołów !
13. Zakładamy koło.

Odpalamy. Kasujemy błędy (położenie wału). Pozwalamy aby silniczek się nagrzał. Jazda testowa i bar z zimnym piwem Laughing


Podziękowania:
- synowi z klubu Fiata Bravo za pomoc.
- koledze kuba18nh za pożyczenie klucza dynamometrycznego.

Koszt:
W granicach do 1600 zł. To mniej niż koszt samych popychaczy w ASO Exclamation

P.S.
Pamiętajcie - Jak już pękł pasek i silnik zgasł, to nie dotykamy rozrusznika. Każde przekręcenie rozrusznikiem, to powiększenie strat.
Treść tyczy się silnika 1.9 16V ale myślę, że w konstrukcja 8V i 20V będzie dużo rzeczy wspólnych.
Jeśli są jakieś sugestie, to oczywiście proszę o ich zamieszczenie. Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ffighter



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 165

PostWysłany: Wto Lis 08, 2011 11:12 pm    Temat postu: popychacze Odpowiedz z cytatem

Mam to samo co Ty. Muszę wymienić dzwigienki i zawory czy dzwigienki i popychacze.......?
Dlaczego popychacze też?
_________________
Piękna Alfa 156 1.6 TS rosso
&
Bestia Alfa gtv 3.0 V6 black
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 8:51 am    Temat postu: Re: popychacze Odpowiedz z cytatem

ffighter napisał:
Mam to samo co Ty. Muszę wymienić dzwigienki i zawory czy dzwigienki i popychacze.......?
Dlaczego popychacze też?


Jeśli zawory masz całe, a w większości przypadków im się nic nie dzieje, to wymieniasz tylko dźwigienki. Jeśli masz stary typ popychaczy, to nie dostaniesz już w naszym kraju starego typu dźwigienek i musisz wymienić komplet aby jedno pasowało do drugiego.

Zobacz, że na zdjęciu stary popychacz ma inna główkę (część współpracującą z dźwigienką) niż nowy. Nowy ma nacięcie wokół, do którego wchodzi blaszka nowej dźwigienki. Stary tego nie ma.
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ffighter



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 165

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można dostać stare dźwigienki Smile
http://motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,artykul,dzwignia-30162,alfa-romeo-gt-19-jtd,silnik-sterowanie-silnikiem-szyna-prowadzaca-napinajaca,398367,2,5080,17792,101,100398,czesci-samochodowe.html
_________________
Piękna Alfa 156 1.6 TS rosso
&
Bestia Alfa gtv 3.0 V6 black
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
LoOk666



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 571
Skąd: Jawiszowice

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra robota dobry opis. ale ja bym się tego nie podjął. gratki.
_________________
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana.
------------------------------------------------
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105 Była
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 Była
Vw Golf IV 1.9 TDI 90+ PS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ffighter napisał:
Można dostać stare dźwigienki Smile
http://motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,artykul,dzwignia-30162,alfa-romeo-gt-19-jtd,silnik-sterowanie-silnikiem-szyna-prowadzaca-napinajaca,398367,2,5080,17792,101,100398,czesci-samochodowe.html


To jest nowy rodzaj dźwigienki. Ma blaszkę, a nie sprężynkę.

Jak znajdziesz ze sprężynką, to zapytaj czy mają 16 sztuk Wink To co jest na stronie, a co jest w magazynie to dwa różne stany.
Ja szukałem, to mieli na tyle, że wyszło mi łącznie 15. Wolałem więc dokupić popychacze. Tym bardziej, że gdzieś wyczytałem, iż wskazana jest wymiana po ponad 100 tyś
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12


Ostatnio zmieniony przez @sdero dnia Sro Lis 09, 2011 12:01 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 12:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LoOk666 napisał:
. ale ja bym się tego nie podjął. gratki.


To proste jak budowa cepa Wink
Dobór według tego co jest w katalogu i chwila grzebania Wink
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ffighter



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 165

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem ten nowy rodzaj dźwigienek z blaszką(są 2 rodzaje, szersze i węższe). Pasują na stare popychacze. Trzeba delikatnie wcisnąć by zaskoczyły. Mam nadzieję że są ok.

@sdero napisał:
ffighter napisał:
Można dostać stare dźwigienki Smile
http://motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,artykul,dzwignia-30162,alfa-romeo-gt-19-jtd,silnik-sterowanie-silnikiem-szyna-prowadzaca-napinajaca,398367,2,5080,17792,101,100398,czesci-samochodowe.html


To jest nowy rodzaj dźwigienki. Ma blaszkę, a nie sprężynkę.

Jak znajdziesz ze sprężynką, to zapytaj czy mają 16 sztuk Wink To co jest na stronie, a co jest w magazynie to dwa różne stany.
Ja szukałem, to mieli na tyle, że wyszło mi łącznie 15. Wolałem więc dokupić popychacze. Tym bardziej, że gdzieś wyczytałem, iż wskazana jest wymiana po ponad 100 tyś

_________________
Piękna Alfa 156 1.6 TS rosso
&
Bestia Alfa gtv 3.0 V6 black
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 11:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ffighter napisał:
Kupiłem ten nowy rodzaj dźwigienek z blaszką(są 2 rodzaje, szersze i węższe). Pasują na stare popychacze. Trzeba delikatnie wcisnąć by zaskoczyły. Mam nadzieję że są ok.

@sdero napisał:
ffighter napisał:
Można dostać stare dźwigienki Smile
http://motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,artykul,dzwignia-30162,alfa-romeo-gt-19-jtd,silnik-sterowanie-silnikiem-szyna-prowadzaca-napinajaca,398367,2,5080,17792,101,100398,czesci-samochodowe.html


To jest nowy rodzaj dźwigienki. Ma blaszkę, a nie sprężynkę.

Jak znajdziesz ze sprężynką, to zapytaj czy mają 16 sztuk Wink To co jest na stronie, a co jest w magazynie to dwa różne stany.
Ja szukałem, to mieli na tyle, że wyszło mi łącznie 15. Wolałem więc dokupić popychacze. Tym bardziej, że gdzieś wyczytałem, iż wskazana jest wymiana po ponad 100 tyś


Nie prawda. Żadne z tą blaszką nie pasują na stary typ popychaczy. Nie mogą pasować. Ta blaszka ma wejść w nacięcie na nowych popychaczach i w ten sposób ma się go trzymać. Stare popychacze tego nacięcia nie mają. Główka owszem ma ten sam kształt i rozmiar ale trzymało to się nie będzie.
Prawidłowo powinieneś dobrać dźwigienkę i popychacz do numeru vin i następnie do numeru silnika. Dźwigienki i popychacze mają opis od jakiego numeru silnika do jakiego numeru silnika pasują.
Może ty masz już nowy rodzaj popychacza i dla tego pasuje dźwigienka z blaszką ? A mając na myśli "stare" nie myślisz o tych STAREGO TYPU (do dźwigienki ze sprężynką zamiast blaszki). Te nowe wskakują właśnie na zatrzask.
Dawaj fotkę popychacza i dźwigienki Wink
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ffighter



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 165

PostWysłany: Czw Lis 10, 2011 8:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie pracowały takie dźwigienki jak u Ciebie czyli starego typu ze sprężynką. Popychacz też mam starego typu jak na jednym z Twoich zdjęć.

Zamówiliśmy dźwigienki, przyszły te z blaszką, ale nie pasowały drugą stroną-trzonkiem. Teraz mamy też z blaszką, ale różnią się tym, że mają szerszą drugą stronę - trzonek.

Mechanik od którego je kupowałem twierdzi, że je zakładał na popychacze starego typu i jest ok.
_________________
Piękna Alfa 156 1.6 TS rosso
&
Bestia Alfa gtv 3.0 V6 black
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2011 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ffighter napisał:
U mnie pracowały takie dźwigienki jak u Ciebie czyli starego typu ze sprężynką. Popychacz też mam starego typu jak na jednym z Twoich zdjęć.

Zamówiliśmy dźwigienki, przyszły te z blaszką, ale nie pasowały drugą stroną-trzonkiem. Teraz mamy też z blaszką, ale różnią się tym, że mają szerszą drugą stronę - trzonek.

Mechanik od którego je kupowałem twierdzi, że je zakładał na popychacze starego typu i jest ok.


Proponuję zmienić mechanika, to znaczy nic od niego nie kupować Sad
To taki oklepany zwrot ale niestety w tym przypadku prawdziwy. Gość nie wie co robi, co sprzedaje i co do czego pasuje.
Popatrz na przykład na to http://tinyurl.com/ctl5zet tam wyraźnie pisze od jakiego najniższego numeru silnika do jakiego najwyższego numeru pasuje. Tak samo jest z popychaczami http://tinyurl.com/cl2uq7u
Faktem jest, że popychacze mają takie same wymiary i jeśli masz te z nacięciami na główce, to każda dźwigienka z blaszką do niego pasuje. Jednak jeśli masz ten popychacz:



to żadna nowa dźwigienka z blaszką nie pasuje. To że nachodzi na główkę, to nic nie oznacza. Do dźwigienek z blaszką konieczny jest taki popychacz, gdzie blaszka wskakuje w wycięcie i w ten sposób powstaje trwałe połączenie.



Podaj mi jaki masz VIN i numer silnika.
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ffighter



Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 165

PostWysłany: Pią Lis 11, 2011 6:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto już śmiga Very Happy , teraz to już nie ma znaczenia, ale wydaje mi się, że po to stworzyli 2 rodzaje dźwigienek z blaszką żeby jedne pasowały do nowych a drugie do starych popychaczy... Idea
Dzięki za pomoc i Twój opis.
Pozdrawiam
_________________
Piękna Alfa 156 1.6 TS rosso
&
Bestia Alfa gtv 3.0 V6 black
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 11, 2011 7:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ffighter napisał:
Auto już śmiga Very Happy , teraz to już nie ma znaczenia, ale wydaje mi się, że po to stworzyli 2 rodzaje dźwigienek z blaszką żeby jedne pasowały do nowych a drugie do starych popychaczy... Idea
Dzięki za pomoc i Twój opis.
Pozdrawiam


Nie, nie po to je stworzyli. Do starych popychaczy były dźwigienki ze sprężynką. Zmieniono to bodajże w 2003 roku. Czyli niedługo po pokazaniu się 16V dokonano modernizacji.
W twoim przypadku dźwigienka trzyma się do chwili kiedy popychacz jest napięty. Na przykład gdy samochód długo stoi, to po odpaleniu popychacze nie są od razu napełnione całkowicie olejem. Co słychać przez jakiś czas jako klekot. Co się wtedy stanie...

Ale życzę ci aby to ci działało do końca świata i jeden dzień dłużej Wink
Jesteś królikiem doświadczalnym Wink
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pimpek



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 5

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 11:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdarzyła mi się podobna awaria, ale przyznam że samodzielnie nie podjąłbym się rozgrzebania. Od jakiegoś czasu nie tykam się niczego co jest w okolicach rozrządu Very Happy Kiedyś odpalaliśmy auto na popych, rozrząd się zbuntował, doszło do przestawienia faz i o mało co nie trzeba było remontować silnika...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
@sdero



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 181
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 9:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naprawdę nie jest to wielka filozofia, a ASO skosi grube $ za taką robotę. Nie mówiąc już o kosztach części. Oczywiście nie każdy ma zdolności manualne.
Co do rozrządu, to w większości samochodów wymiana nie jest problematyczna i aż mnie dziwi jeśli ktoś decyduje się zapłacić za samą wymianę więcej niż 100 zł.
Swoją drogą sprawcą całego zamieszania było moje lenistwo. Wolałem dać 40 zł zamiast zabrać się samemu za robotę. Niefachowa wymiana podzespołu skończyła się tym co opisałem powyżej. Nie chcę generalizować ale praktycznie zawsze gdy oddaję samochód gdzieś do zrobienia, to kończy się to w najmniejszym stopniu widoczną niestarannością wykonania. O niewiedzy i związanej z tym "mitologii" nie wspomnę. Wolę więc, o ile pozwalają mi na to warunki, naprawy i wymiany wykonywać sam.
_________________
Chip tuning. Usuwanie EGR, DPF, klap wirowych. Modyfikacja dawki startowej oraz inne.
-----------------------------------------------------
Alfa 147 1.9 16V, Yamaha R1 RN12
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alfaclub.pl Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Copyright www.AlfaClub.pl
Powered by Kosmodrom


linki sponsorowane
druk ksiazek warszawa druk naklejek warszawa leasing warszawa kredyt samochodowy LipoCryo Kriolipoliza Warszawa Biorezonans Warszawa Bicom